• Nevem: Redler Tamás
  • Legtöbbször használt horgászmetódusom: Csónakos behúzás
  • Favorizált évszakom: Május, június, október

Bemutatkozás

“Kisgyermekként édesapám tanított az alapokra. A tésztagolyós horgászattal először 2001-ben találkoztam aztán hamar rabul is ejtett. Többnyire a Balatonon horgásztam de 2007-óta külföldön élek. A Balatontól azonban nem tudtam elszakadni minden évben amennyit csak tudok horgászom a magyar tengeren. Folyamatosan agyalok próbálok az adott vízből olvasni nyitott vagyok az új dolgokra de leginkább az egyszerűséget szeretem alkalmazni horgászataim során. A horgászat minden fajtájával szívesen ismerkedem a bojlizás mellett járok feederezni és pergetni is. A természetes vizeket részesítem előnyben vagy a nagyobb kiterjedésű természetközeli tavakat, folyókat. A Bait Service Straubinggal 2015-ben találkoztam először. A termékek minősége,fogóssága hamar meggyőzött, hogy ezekre a csalikra van szükségem. A cég tulajdonosával Helmuthal nagyon jó kapcsolat alakult ki közöttünk. Most 2021-ben pedig közös webáruház a baitservice.hu üzemeltetésébe kezdtünk. Emellett a Panama etetőhajó németországi értékesítési képviselője vagyok illetve Panama szervízpontot üzemeltetek a németországi Regensburgban.”

Kedvenc történetem

“Egy horgászverseny 2017-ből. Helyszín a Balaton. Kis csapatunkkal a ZoPiT Bait Service Straubinggal sikerült egy déli parti helyet a Bélatelepi strandot kihúzni az V. NBBH-n. Ígéretes helynek láttuk már az elején. Egy régi vízkiemelő szivattyú rögzítő betontuskói közelében alakítottuk ki az etetésünket. Helyi horgászok tapasztalatait, helyismeretét minden esetben figyelembe vesszük. Elmondásuk szerint a szivattyú közel fél méter átmérőjű csöve lennt hever a víz alatt több száz méter hosszban összeköttetésben a mellettünk lévő befolyó medrével. Minden esetben kihúzzuk egymás között is az elfoglalt helyet. Zoli jobb oldal- Pisti közép-én pedig a bal oldalt húztam. Így én kerestem a “csövet” ami meg is lett. Némi kb 10-15cm-es mélységi különbséget mutatott a radarom. Ezt kezdtem el horgászni. A jolly joker helyek a Betontuskókhoz közeli etetések már az első éjjszaka megmutatták “mit tudnak” Zoli és Pisti barátom partra segített egy 18.80-as és egy 16.80-as tövest. Nagy volt az öröm. Kedd éjjszaka nekem is volt már több 8-10kg körüli halam a “csőves” etetésemről. Társaim azonban ezen az éjjelen is kihoztak egy 16.65kg-os és egy 13.25-ös tövest így meg is lett az öt mérhető halunk ami a versenybe beleszámít. Az összsúlyuk is nagy számra mutatott. Első helyen álltunk az első versenynaptól fogva de még nagyon az elején voltunk a 7 napos versenynek. Ez nagy nyomás egy csapat számra amikor azt érzed, hogy közel 100csapat azon munkálkodik , hogy felülkerekedjen rajtad. Valljuk meg őszíntén a Balaton képes erre és azt is tudtuk, hogy rengeteg jó csapat van a mezőnyben akár egy nap vagy éjjel alatt rengeteg halat adhat ez a víz. Bár első helyen álltunk de tudtuk , hogy nem hibázhatunk. Nem mehet el egy “Jó” halunk sem és ki kell hoznunk a helyből a maximumot. Az időjárás is a zordabb arcát mutatta a verseny második feléhez közeledve. Szerda este hatalmas széllel jött a vihar bár a viharjelzés I.fokon volt de a hullámok már jócskán verték a partot. Komótosan induló kapásra lettem figyelmes csónakba pattantam és este 9 óra után pár perccel fejlámpám fényében a kakaószínű vízből hálóba tereltem egy csodálatos déli parti tükröst. Egyedi pikkelymintával felruházott halam súlya 15.580kg ő lett a 4-ik legnagyobb halunk. Ötödik pedig egy 14.350kg-os gyönyörű pikkelyes ami Pisti barátunk nevéhez fűződött. Így álltunk csütörtök reggel és még két éjjszaka volt a végéig. Gondolhatjátok a nyomást ami ránk nehezedett. Csütörtökön még kaptam egy ajánlott levelet a munkahelyemről a felmondásom volt benne. Ugyanis máshogy nem tudtam megoldani a versenyt beteget jelentettem a németországi vendéglátó helyen ahol már három éve dolgoztam. Annak ellenére , hogy munkamegbeszélésem alatt ezeket az időpontokat évekre előre megbeszéltem. 2 évig ment is a harmadik évben azonban nem gondolták , hogy ez fontos számomra. Tévedtek. Nem vagyok rá büszke a mai napig sem és nem is érzek bűntudatot emiatt. Egyet viszont nagyon sajnálok azt , hogy nem tudtam a fiúkkal együtt felállni a dobogó felső fokára ezen a rangos versenyen. Mert menteni akartam a menthetetlent és visszajöttem németországba. Így debütáltak először a BSS csalik magyarországon verseny körülmények között. Kívánom nektek is, hogy ti is hasonló élményeket élhessetek át a BSS csalikkal. Köszönöm , hogy megtiszteltetek az időtökkel és elolvastátok írásom. Görbüljön!!! “